Job 7 van 8


Report this listing

Solliciteren



administratief medewerker Burgerzaken


Functie

Als administratief medewerker burgerzaken heb je een gevarieerde functie. Enerzijds ben je het eerste aanspreekpunt van de burger bij tal van vragen. Deze contacten kunnen telefonisch, schriftelijk of via het loket gebeuren. Bij al deze contacten promoot je de digitale dienstverlening. Daarnaast sta je in voor diverse administratieve taken.

Tot het takenpakket behoren onder meer:

  • aanvragen en uitreiken van identiteitskaarten, paspoorten, rijbewijzen;
  • afgifte van attesten (gezinssamenstelling, uittreksel uit het strafregister, nationaliteit, verblijf, ...), eensluidende afschriften, wettiging van handtekening;
  • aangiftes overlijdens;
  • voorbereiding huwelijken;
  • adresverandering;
  • opvolging poliovaccinatie;
  • opvolging begraafplaatsen;
  • verkiezingen;
  • correcte ingave van gegevens in geautomatiseerde bestanden;
  • klasseren en archiveren van bestanden;
  • formuleren van adviezen m.b.t. verdere aanpak en verloop van dossiers en procedures met betrekking tot de dienstverlening;
  • ...

Jouw profiel

  • je kan op een (klant)vriendelijke, professionele en proactieve manier informatie geven en bekomen;
  • je bent communicatief zeer sterk zowel schriftelijk als mondeling. Communicatie naar burgers moet correct en duidelijk verlopen;
  • je beschikt over de nodige empathie en assertiviteit;
  • je bent zeer vlot in telefoongesprekken;
  • je bent loyaal ten opzichte van de dienst en de hele gemeentelijke administratie;
  • je bent administratief sterk;
  • je bent flexibel naar arbeidstijd. Sporadisch zaterdagwerk kan;
  • je werkt efficiënt; doelmatig; nauwkeurig en ordelijk;
  • je bent vlot met MS Office-programma's en kan snel met nieuwe software programma's aan de slag;
  • je bent in staat wetten, reglementen en voorschriften te lezen, te interpreteren en te begrijpen;
  • je begrijpt het belang van digitale dienstverlener en kan dit promoten naar de burger;
  • je bent gemotiveerd, collegiaal, discreet en integer.

VOORWAARDEN:

  • minstens houder zijn van een diploma secundair onderwijs;
  • in het bezit zijn van een rijbewijs B;
  • een gunstig uittreksel uit het strafregister (model 1) kunnen afleveren.
  • Personen onthalen en hun vraag identificeren

Aanbod

Bekijk de volledige vacature op tessenderlo.hro.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht